Hjem
Tilbage

Kendetegnet På Sand Autoritet - Johannes Åbenbaring

Uge 3, 2017
Rick Joyner

I sidste uge så vi de fireogtyve ældste omkring Herrens trone i Åbenbaringsbogen 4, og hvad de repræsenterer. De fireogtyve ældste nævnes fire gange mere i Åbenbaringsbogen, og hver gang falder de på deres ansigter for at tilbede Herren. Dette er et afgørende billede for gudfrygtig myndighed - de er tilbedere. Den største profetiske model af Messias i Det Gamle Testamente er Kong David, også en af de største tilbedere i Skriften. At være hengivet,opofrende og viet til tilbedelse er fundamentalt for dem, der vil gå i guddommelig autoritet.

Disse fireogtyve ældste er også ydmyg foran Herren. De bøjer sig for Ham - den grundlæggende natur og karakter for al sand åndelig autoritet. På grund af den sandhed, at "Gud modstår den stolte, men giver nåde til de ydmyge" se: Jak 4:6, ydmyghed er en grundlæggende egenskab for guddommelig myndighed. Vi har absolut mange eksempler på gudsfrygtig karakter i lederskabet i dag, men vi har også mange åbenlyse arrogante, pralende, dominerende og anmassende autoriteter i kirken i dag med betydelig indflydelse. Hvordan kan det være? Apostlen Paulus beklagede dette i:

2 Kor. 11:19-21.
19. I finder jer jo gerne i dårerne, fordi I er så kloge.

20. I finder jer jo deri, om man trælbinder jer,
om man udsuger jer, om man indfanger jer, om man ophøjer sig over jer, om man slår jer i ansigtet.

21. Jeg må med skam tilstå, at dertil var vi »for svage«.
Men hvad man end kan prale med, jeg taler i dårskab: det kan også jeg prale med.

2 Kor. 10:10, 11:1, 12:11. Fil. 3:4.

Det er skammeligt den måde svage, ukritisk kristne så let falde til denne form for kødelige autoritet. Hvis nogen ophøjer sig selv for at få indflydelse, er det et sikkert tegn på, at de ikke er den gudsfrygtige autoritet Herren sender. Hvis de udnytter Guds folk, er dette også et sikkert tegn på, at de ikke er blevet sendt af Gud. Hvilken gode forælder ville sende en sådanne person som denne til at tage sig af hans eller hendes familie? Hvor meget mere vil Gud så ikke kun sende dem, som har Han's natur, til at tjene Han's familie?

Hvis vi er kaldet til et hvilket som helst niveau af autoritet i Guds husstand, må vi huske på, hvis børn vi tjener. Jeg anerkende en tjeneste eller position i kirken, når jeg ser Herren i dem. For eksempel har jeg fået at vide Herren som min hyrde. Jeg kender Han's røst som min hyrde. Den måde jeg genkender en ægte hyrde sendt fra Gud er ikke ved deres kundskab, stand, eller hvem som ordinerede dem. Selv om disse bærer et vis ansvar, hvad jeg leder efter er min hyrde i dem. Det samme gælder for en lærer. Jeg genkender dem som lærer, når jeg ser min lærer i dem.

Kirken i Efesos blev rost for at sætte dem på prøve, der kaldte sig apostle, men ikke var det. Hvis vi er sande, trofaste hyrder eller vægtere for Guds folk, har vi det ansvar at teste enhver der hævder at være blevet sendt af Gud. Jeg ville tage det som et temmelig godt tegn, at man ikke er blevet sendt af Gud, hvis de bliver krænket af sådan en test. De, der ved, at de er sendt af Gud, vil ikke være så usikker.

Som vi fortsætte gennem Johannes Åbenbaring, en af de vigtigste lektier vi skal lære er at kende forskellen mellem Guds autoritet og djævelens falske [efterlignings] autoritet som bedrager mange. Dette vil blive stadig mere vigtigere, som vi går hen imod tidsalderens afslutningen.

til uge 4
OP