Hjem
Tilbage

Belønningen For Han's Offer - Johannes Åbenbaring

Uge 31, 2017
Rick Joyner

I sidste uge begyndte vi en drøftelse om Kristi brud adskilt fra dem som var inviteret til bryllupsfesten. Paulus skrev også i slutningen af hans liv, at han efter alt, hvad han havde opnået, ikke troede, at han endnu havde nået det. Selvfølgelig talte han ikke om frelse eller evigt liv, som han nåede den dag, han troede på forsoningen af Jesu offer på korset. Paulus så imidlertid et kald så højt, at han på det stadium af sit liv stadig søgte det med en sådan målbevidsthed, som han sagde: "En ting jeg gør: glemmer, hvad der ligger bag og og rækker efter det, der er foran, og jeg jager frem mod målet, den sejrspris, som Gud fra det høje kaldte os til i Kristus Jesus." (se Philippians 3: 13-14).

Dette emne fortjener en bog, men vi kan kun omtale det på en overskuelig måde i dette studie. Det er tydeligt, at "hedningernes ende" markerer slutningen af dette kald, når bruden er færdig og dette høje kald er slut. Fordi det ser ud til at vi er i denne tid mellem røsten af den sjette og syvende engle, har vi ingen tid til at spilde at løbe løbet. Dette er langt den vigtigste begivenhed i slutningen af tidsalderen. Når dette løb er afsluttet, kan vi forvente, at enden af tidsalderen vil være helt afsluttet.

En vigtig faktor i forståelsen af Kristi brud er, at den indbefatter dem som har opnået det fra de første disciple af. Hver generation har dem, som opfatter dette kald og gav deres liv til at løbe løbet for at nå det. Nogle mener, at bruden er de 144.000, der er nævnt i Åbenbaringsbogen. Der er andre indikationer i Skriften, der angiver et bestemt antal, der er nødvendige for at fuldføre bruden, så det er helt sikkert muligt. Når vi ser kvalifikationerne for at nå dette høje kald, selv det synes at være et meget højt tal.

Mange tror, at det er bruden, der sidder på tronen med Herren i Joh. Åb. 3. Det står i modsætning til den "store trup", som ikke kan nummereres, som står foran tronen i Joh. Åb. 7. Det er helt sikkert et ræsonnement.

Jeg blev præsenteret for denne sandhed af det høje kald som en ung troende, og jeg har givet mig selv for at forstå det. Så meget som jeg har lært om dette høje kald, er jeg sikker på, at der er langt mere at vide om det. Det er bestemt et af de mest fængslende emner at studere. Skriften er tydelig, at der er dette høje kald; Der er dog få detaljer om. Det ser ud til, at der ikke er behov for specifikationer for dem, der løber løbet. Det er klart, at dette er det højeste kald i skabelsen og måske for evigheden. De, der bare får et glimt af dette høje kald, vil sandsynligvis give alt hvad de kan for at opnå denne pris.

Hvorfor ville den store apostel Paulus ikke tro at han havde nået det? Han er bestemt et af de største eksempler på en, der gav alt for Jesu Kristi evangeliums skyld. Det kan være, at Paulus nåede dette, men han vidste det ikke og fortsatter med at presse på er et eksempel på hvad der kræves for at løbe løbet for at vinde. De store løbere i historien løber ikke til målstregen, men til et mærke godt forbi den. Ligeledes er ingen, der kører dette løb, tilbøjelige til at gå på pension ellerslappe af til enden af hans eller hendes liv. Vi kan muligvis sætte farten fysisk ned, men det giver os kun mulighed for at fokusere endnu på mere det åndelige.

Det ser ud til at det ikke er muligt at vide, om vi har nået dette høje kald, i dette liv eller endda nødvendigheden af det. De, der har opnået en sådan høj kaldelse, vil ikke gerne sætte farten ned, bare fordi de har nået det, men de ville presse på for Kristi og andre skyld.

Måske er det derfor, at dem som hævder at have opnået det eller er Guds manifesterede sønner eller andre sådanne ting, kommer på tværs af ynkelige og overfladiske, fulde af indbildskhed og selvsøgende—karaktertræk i strid med Kristus og korsets liv, som hans sande disciple lever. På det tidspunkt, hvor vi har den åndelige opbygning for at nå dette høje kald, vil vores opmærksomhed ikke være optaget af os selv, position eller belønning. Vi ville hellere være opslugt med at se, at vores Frelser får belønningen for Han's offer.

At der er positioner, der kan opnås, og højere belønninger for evigheden, er bestemt en ting, der kan tvinge enhver, der har evigheden i deres hjerte. Vi er også tilbøjelige til at starte egoistisk i stræbelsen af disse og endog arrogant over, hvor meget mere vi gør end andre. Alligevel vil disse træk hos de umodne ikke vare længe med nogen der virkelig er på denne vej. Det er korsets vej, af ofre, ikke at leve vores liv for os selv, men for Ham.

til uge 32
OP