Hjem
Tilbage

Alle Ting I Ham - Johannes Åbenbaring

Uge 37, 2017
Rick Joyner

I denne uge vil vi uddybe mere om proklamationen af evangeliet om riget, der omtales i Åbenbaringsbogen 11: 15-17 som den "syvende trompet" eller budskab til at gå ud.

Det syvende verdensomspændende budskab om at gå frem er det største af alle - Kongen indtager sit rige og vil nu regere over jorden. "Evangelium" betyder "de goder nyheder," og jorden har aldrig hørt bedre nyheder end dette. Mange har gjort fordring på at forkynde dette budskab, men har ikke været i stand til at gøre det som Jesus og de første apostler forkyndte det, og de gør det næsten alle på samme måde.

En af mine venner, Robin McMillan, havde en stor indsigt i dette, da han sagde: "De fleste af de budskaber, der hævder at være evangeliet om riget, har virkelig været om, hvordan man styrer mennesker og får dem til at opføre sig som vi tror de burde. Jesus proklamerede kongeriges evangelium ved at demonstrere det og dets magt over alle jordens forhold og omstændigheder."

Jesus gik dybest set rundt sagde (omskrev): "Du ved, vi har ingen mangel i himlen. Se hvad der sker, når himlen rører ved denne lille drengs frokost. "Pludselig var det der var beregnet til at mætte en lille dreng, nok til fem tusind. Så ville Jesus sige noget som: "Du ved, der er ingen krøblinger i himlen, så se hvad der sker, når himlen rører ved denne krøbling." Krøblingen blev straks helbredt. Der er ingen død i himlen, så hvad skete der, da himlen rørte ved en død person? De blev levende. Derefter sagde Han, at når Han's disciple forkyndte dette evangelium, ville de samme beviser for himmelens virkelighed følge dem.

Vi har kort drøftet dette før, om hvordan den første omtale af noget i Skriften normalt var en dybtgående åbenbaring af dens formål, så lad os igen se på den første omtale af Guds hus i Skriften. Dette skete, da Jakob havde en drøm om Guds sendebude, stige op og ned af en stige, der nåede til himlen. Det er en grundlæggende åbenbaring af, hvad Guds hus, kirken, er kaldet til at være - stedet for adgang til himlen. Guds budbringere som vi alle er kaldet til at stige op i det himmelske rige og derefter stige ned og bringe bevis for himmelens virkelighed og dets autoritet over jorden tilbage.

Som vi også har set på, er Jesus Jakobs stige, som Han erklærede i sin samtale med Nathaniel. At vokse i rige myndighed er ikke kun at lære principperne og metoderne i kongeriget - det er at vokse op i alle ting i Kristus, Kongen. Vi har kun sand åndelig autoritet i den grad, vi forbliver i Kongen. Når vi bliver i Ham, lærer vi Han's veje - ikke bare hvad Han gør, men hvorfor.

På samme måde kommer den ultimative erklæring om Kongeriges evangelium fra kongen gennem Han's folk. Derfor er vores mål at ikke bare høre Herrens ord, men også at høre Ordet selv. Dette er personligt, og det handler om et forhold. Igen lærer det ikke bare "kongeriges principper", som så mange har forsøgt at præsentere evangeliet om riget. Snarere er det at se Kongen og lærer at se med Han's øjne, høre med Han's ører og forstå med Han's hjerte. Dette vil altid reducere det ned til kun at elske Ham og elske hinanden, til fællesskab med Ham og med hinanden.

Åndelig autoritet er baseret på kærlighed. Jesus følte medfølelse for fårene uden en hyrde, og Han blev deres hyrde. Jesus følte medfølelse for dem, der lever i mørket, og Han blev deres lærer. Principper kan være nyttige, men kun hvis de fører os til et forhold. Budskaberne reduceret ned til bare principper bliver kolde, hårde og bureaukratiske institutioner, der kan have en form for gudsfrygt, men har mistet den sande transformationskraft.

Dette er ikke at indskrænke kongeriget til følelser, som mange anser kærligheden for at være, kun en følelse - det er meget mere. Der findes mange slags kærlighed i Skriften, men vi kan være sikre på, at Guds kærlighed er fuld af både nåde og sandhed. Guds kærlighed er ikke baseret på vores religiøse præstationer, men på Han's kærlighed til Han's søn, der købte os med sit liv. Det er grunden til, og hvordan vores tilgang til Gud er gennem Jesu blod. Det er derfor ligesom med præsterne der aldrig kunne komme ind i Herrens nærhed, som Pagtens Ark repræsenterede, undtagen med blod.

SAGENS KERNE, DEN AFGØRENDE FAKTOR: Det handler om Jesus. Som Efeserbrevet fortæller os, vil alle ting opsummeres i Ham, og vores liv opsummeres i Ham. Rigets evangelium er en åbenbaring af Kongen, som vi vil se mere dybtgående på i næste uge.

til uge 38
OP