Hjem
Tilbage

Korsets Kraft - Johannes Åbenbaring

Uge 43, 2017
Rick Joyner

Robin McMillan og jeg mødes et par gange om ugen bare for at tale, og nogle virkelig dybe åbenbaringer kom fra disse stunder. Han gjorde et godt punkt for nylig, da han delte, hvordan vi i Kristus bliver en del af Kristi slægt - den ædleste slægt på jorden. Overvej nu dette: Adam og Eva syndede; Noah blev fuld Abraham og Isak var villige til at give deres hustruer til hedninger for at beskytte sig selv; Jacob løj, snød, smædede rænker og stjal. Moses var en morder, Rahab var en hore, kong David var en morder o gægteskabsbryder og listen fortsætter. Dette er Kongernes konge slægt - Kristus, Messias!

Pointen er, at vi alle har brug for nåde og barmhjertighed. Vi får at vide, at vi høster det, vi sår, så hvis vi ønsker at høste nåde, må vi så nåde ved enhver chance vi får. Hvis vi ønsker at høste barmhjertighed, bør vi så barmhjertighed ved enhver chance vi får, så hvor meget mere overfor Guds børn. Tænk over, hvordan du ville føle det hvis nogen behandlede et af dine børn hårdt. Det er derfor, vi har fået befalingen at når vi genopretter andre, gør vi det i mildhed - disse er Guds egne børn vi har med at gøre, og Han elsker dem, uanset hvad de har gjort.

Lad os beslutte at vi ikke vil begrænse korsets kraft til at frelse, helbrede, løse, forene og genoprette. Vi begrænser korsets kraft når vi ser på nogen være uden for rækkevidde. Vi begrænser korset når vi sætter tid eller andre grænser for korsets evne til at frelse og genoprette.

Herrens værste fjende, da han vandrede på jorden, var farisæerne, De religiøse konservative. Den mest hærdede, radikale og grusomme farisæer på den tid syntes at være Saul af Tarsus. Han rasende imod unge kirke og forfulgte kristne til deres død, begyndende med den første kristne martyr, Stefanus. Selv denne mand, sandsynligvis den største fjende af troen, var ikke uden for korset magt, som i sidste ende gjorde ham til muligvis den største apostel og største forsvarer af troen.

2 Kings 3:26-27 fortæller en af de mere bizarre historier i skrifterne, en, der forstærker det åndelige princip om magt offer under en kamp mellem Israel og Moab: Da Moabs konge så, at slaget var for voldsomt for ham, tog han 700 mænd med ham, som bar sværd, for at bryde igennem til Edoms konge; men de kunne ikke.

Så tog han sin ældste søn, som skulle regere i hans sted og ofrede ham som et brændoffer på muren. Og der kom stor vrede over Israel, og de gik bort og vendte tilbage til deres eget land.

Desværre synes sataniske tilbedere at forstå offerets kraft bedre end mange kristne i denne tid. Hvis et sådant dæmonisk offer af sin søn af en hedensk konge kunne have sådan magt, hvor meget mere magt har Guds Søn offer?

Der er ikke noget mere kraftfuld i hele skabelsen end Lammets blod, hvilket er grunden til det er skrevet: ". De overvandt ham på grund af Lammets blod,” Åb 12:11. Denne effekt bliver forløst ved simpel tro på Jesu offer. Det dækker de troende og kan beskytte dem for alt, som tror. Dette er den magt, som vi må gå ind i i slutningen af tidsalder.

Dem, hvis fællesskab er med dæmoner, skal gøre et nyt offer for alt. Jesus gjorde et offer engang for alle og for alle tider. Der behøves ikke at være et nyt offer for hvert behov, men simpel tro på, hvad Jesus udførte på korset. Han's offer er nok til at dække alt.

I 1 Korinter 1:18 fortælles vi, at korset er "Guds kraft." Der er ingen større magt i universet end Guds magt/kraft, og derfor er der ingen større magt/kraft end korset. Tro på det. Voks i din tro på Guds Søn. Der er ikke større forberedelse/udrustning for de kommende tider, som vi kan gøre end dette.

til uge 44
OP