Hjem
Tilbage

Forberedelse For Tiden

Uge 51, 2017
Rick Joyner

I de sidste to uger af dette år vil vi tage en pause kort fra vores studie af Åbenbaringsbogen og genoverveje nogle af de grundlæggende ting som vil hjælpe os med at forberede os til tiden. Verden er på vej imod det endelige sammenbrud af ultimative problemer - en stor del af bibelsk profeti og åbenbarings scenarium. Der har aldrig været større spænding, eller potentialet for eventyr, som vi har lige nu. Så vi skal lejlighedsvis se tilbage på det grundlæggende, der holder os på sporet.

At vide, hvad der vil ske, er ikke så vigtigt som det at være forberedt på, hvad der vil ske. Det vigtigst vi kan gøre for at forberede os, er at holde os i og til Herren. Der er ikke noget sikrere sted vi nogensinde kunne være end i Han's vilje. Vi kan kende alle profetier nøjagtigt, men hvis vi ikke holder fast i Ham og gør Han's vilje, kan vi være i lige så mange problemer som dem der ikke ved noget.

Herren gav os enkle, grundlæggende instruktioner om, hvordan man gør dette. Efter at have nævnt til Han's disciple pm tegnene på tidsaldernes ende, gav Han dem tre ting til at gøre dem for at være klar:

1) rejs dig, stå
2) se op
3) glæd dig

Stå op, rejs dig
Vi må stå for sandheden. Vi må acceptere at gøre denne vilje vil fornærme mange mennesker, men ved ikke at gøre dette fornærmer vi Herren, som Han sagde i
Luk. 6:26:
Ve jer, når alle mennesker taler godt om jer; thi på samme måde gjorde deres fædre ved de falske profeter.

Matt. 7:15. Jak. 4:4
Han tilføjede i:

Luk.16:15:
»I er folk, som gør jer selv retfærdige i menneskers øjne; men Gud kender jeres hjerter; thi det, som sættes højt blandt mennesker, er en vederstyggelighed for Gud.

1 Sam. 16:7. Sal. 7:10. Ordsp. 21:2. Es. 2:11 ff. Matt. 23:28. Luk. 18:9. KENDE Joh. 1:10.. "


Han hævder her, at hvis vi vil gøre, hvad der er acceptabelt for mennesker vil vi gøre hvad der er afskyeligt for Gud. Det omvendte er også sandt: hvis vi gør hvad der er acceptabelt for Gud, vil vi gøre hvad der er afskyeligt for mennesker. Nogen vil afskyr hvad vi laver. Hvem vil v iønske at være?

Hvis vi forsøger at vinde mennesker ved at gøre det, de godkender, respekterer de os aldrig nok til at høre os alligevel, og vi vil miste Gud i processen.

Kig op
At "se op" er at holde vores opmærksomhed på den som er Hovedet og sideer højt op over alle herskere, autoriteter og magter, i stedet for at holde vores opmærksomhed på problemerne. Peter kunne gå på det stormende vand, så længe han holdt øje med Jesus. Da han tog øjnene af Jesus og begyndte at se på problemerne, sank han, og det vil vi også.

Glæd dig
Lad aldrig noget stjæle din glæde i Herren, for Herrens glæde er vores styrke. Hvis vi har opbygget vores liv på riget og bliver i riget, så bliver vi fortalt, at Guds rige er "retfærdighed og fred og glæde i Helligånden," Rom. 14:17. Hvis vi bliver i Han's retfærdighed, vil vi have fred, som verden ikke kan forstå. Dette fører til en glæde, som ikke er afhængig af forholdene på jorden. Mist aldrig glæden.

Så hvorfor ikke tage en kvalitetsbeslutning for det nye år, at vi vil overgå os ved at gøre disse tre ting? Hvad kunne være mere rentabelt i vores liv? Hvis vi gør disse, vil vi også vokse i tro, kærlighed og tålmodighed.

til uge 52
OP