Hjem
Tilbage

Tilbageblik På 2017

Uge 52, 2017
Rick Joyner

Tak fordi duvar med os på denne rejse, at studere Åbenbaringsbogen. Vi vil fortsætte denne undersøgelse næste år, da vi bare er kommet ind i nogle af de mest spændende dele af den, hvoraf mange giver stor klarhed om, hvad der udfolder sig i vores tid. Jeg vil dog gerne bruge den sidste af Ugens Ord dette år til et særlig budskab for det kommende år.

Der vil aldrig komme endnu et 2017. Mange er taknemmelige for det og er klar til at starte endnu et nyt år, men 2017 var et fantastisk år. Hvert år er for dem, der elsker Gud og er kaldet for Han'sformål. Han har lovet at vende alle ting til dt bedste.

Som vi får bliver fortalt i 1 Kor. 10:11, som taler om de ting, der skete med Israel i ørkenen: "Disse ting skete dor dem som et eksempel, og de blev skrevet til advarsel for os, til hvem de sidste tider er kommet. " Hver prøvelse som Israel gik igennem i ørkenen var et profetisk kort over, hvad enhver troende skal gå igennem for at komme til deres lovede land - opfyldelsen af deres løfter. Den første store prøve, de stod overfor, var ved "Mara's vand" eller bitterhedens vande. Det første, som Israel havde at lære, hvis de skulle klare det til deres løfters land, var, hvordan man omdanner det bitre vand til sødt, eller hvordan man vendte alle de dårlige ting, de led indtil en god ting. Vi må gøre det samme.

For at begynde 2018 på den rigtige måde, skal vi takke Herren for 2017 og alt hvad der skete med os i det - både det gode og det andet som vil virke for vores gode. Hver bitter ting skal forvandles til sødme, hvis vi skal fortsætte mod vores løfters land, opfyldelsen af de løfter, vi har fået.

Hvert år sender jeg et brev til vores internationale udgivere. Følgende er uddrag af dette brev, som jeg mener er for os alle sammen:

Hvert år ser det ud til, at vi ser tilbage og siger, at det nuværende år var mere interessant og udfordrende end det foregående. Det begyndte jeg at sige mange år siden, vil dette fortsætte, hvilket betyder, at der hvert år er en større mulighed for evangeliet.

Evangeliet er "de gode nyheder". Det er de bedste nyheder verden nogensinde har hørt eller nogensinde vil høre. Vi har fået et håb, der er større end nogen anden religion eller filosofi. Vi er nu de vigtigste udbydere af håb for verden, og snart vil vi være de eneste. Som vi ser i Esajas 60 og andre profetier, når mørket dækker jorden, vises Herrens herlighed på Han's folk. Som vi læser i vers 3 af denne tekst, vil nationerne komme til lyset. Lyset vil vinde! Vi må aldrig glemme det, og vi bør blive endnu mere opmuntrede, når mørket vokser - er vi tættere på Herrens herlighed som bliver mere og mere åbenbaret.

Mit formål, og et hovedformål for Morningstar, er at kende tiden og hvad Gud gør for at forberede sit folk til tiden. En væsentlig måde, vi søger at hjælpe med, er at forberede os på den store høst, som allerede nu udfoldes. Hovedmåden til at forberede sig på dette er, at kirken bliver den rene, uplettede brud, hun bliver kaldt til at være - og som vor Konge fortjener. Kirken bliver alt det, den er kaldet til at være,den er hovednøglen til høsten. Det er også en nøgle til det højeste kald, vi har i dette liv, der hjælper med at forberede Kongens brud.

I de sidste to måneder har jeg haft to af de mest ekspansive profetiske åbenbaringer, jeg endnu har haft. Hver var så omfattende at jeg følte, at en levetid ikke ville være lang nok til at behandle dem. Jeg blev vist at de er knyttet til det "evige evangelium". Jeg har altid troet at dette var det simple evangelium, der blev fortalt for evigheden, men nu ser jeg, at Jesu Kristi evangelium er så omfattende, at vi vil lære om det og være evigt fascineret af det, for evigheden. Intet andet emne i hele skabelsen er lige så interessant og omfattende som dette vi opfordres til at offentliggøre. Hvordan i alverden kan vi andet end at elske dette job?

Min bøn for dig i år er at du vokser "i håbet om Han's kald" - det håb og vision ville være en særlig kost for dig i dette nye år, og at du formidler det til andre, uanset hvor du går, og gennem alt, hvad du offentliggør og distribuere.

Dette er også min bøn for jer alle som er med i dette studiu m. Jeg beder om, at håb og vision bliver multipliceret i dig, og at du vil være smitsom med det og sprede håb og vision om den kommende Konge, uanset hvor du går.

Rick Joyner

til uge 1-2018
OP