Hjem
Tilbage

Nyt Lederskab Rejser Sig - Johannes Åbenbaring

Uge 25, 2018
Rick Joyner

Hvis vi leder efter nye vine, bør vi også forvente nye vin - et nyt budskab. Hvis dette er den endelige høst, der er slutningen på denne tidsalderen, ved vi, at dette budskab vil være "Rigets evangelium." Vi kan forvente, at dette begynder at formørke hovedfokuset siden reformationen, hvilket er frelsens evangelium.

Evangeliet om personlig frelse vil være en afgørende del af vores budskab, men kongeriges evangelium handler om langt mere end personlig frelse - det handler om den kommende frelse af hele verden og alt der er i den. Gud sådan elskede verden, at Han sendte sin Søn. Han kan elske mennesket mere end spurve, men Han elsker også spurvene. Gud elsker hele verden, som Han skabte og vil genoprette den til det paradis, det blev skabt til at være, som vi ser i Esajas 11 og andre profetier.

Som vi ser med den sidste trompet i Åbenbaringsbogen, det sidste budskab som står skrevet, er "vor Gud hersker" eller Riget. Vi kan forvente, at dette bliver et ny stort fremstød. Selv om der i øjeblikket er en række budskaber, der hævder at være om Rigets evangelium, hvad vi kan forvente mangler endnu at blive proklameret . Dette er ikke at sige, at de budskaber, der hævder at være budskabet om Riget, ikke har aspekter af det, men vi alle "se delvist og dele delvist."

Kirken fra det første århundrede forkyndte "Kristus og opstandelsen fra de døde." Rigets evangelium handler først om kongen og derefter Han's kommende regime. Der har aldrig været en mere revolutionerende kraft end Evangeliet prædiket i sin reneste form, som den tidlige kirke demonstrerede. Da budskabet i slutningen vender tilbage til evangeliets reneste form med det tilføjede element i det forestående rige, kan vi forvente, at kristendommen bliver den mest revolutionerende kraft igen med en endnu større virkning end det første århundrede.

Som løftet om Herrens lovede tilstedeværelse er åbenbaret i Han's tempel, forsikrer profetierne os om, at bjergene (regeringerne) vil ryste og endda "smelte" som vi ser i Salme 97. Budskabet, der forbereder vejen for Herren, bringer bjergene og bakkerne ned og hæver dalen og de lave steder. Dette taler om radikale forandringer, der kommer til jorden, når dette evangelium går ud. I de sidste kapitler i Åbenbaringsbogen får vi et perspektiv af, hvordan det ser ud.

Vi kan forvente det kommende Riges evangelium har en anden vigtig faktor: fremkomsten af et nyt og suverænt lederskab, der demonstrerer Riges magt. Som apostlen Paulus erklærede i 1 Kor. 4:20. "For Guds rige består ikke i ord, men i kraft." Så vi kan være sikre på, at når Riges evangelium kommer, vil det ikke bare være i ord men også i en demonstration af dens kraft/magt.

For mange profetiske mennesker var Billy Grahams bortgang en vigtig markør, at den endelige høst endelig er over os. Dette er ikke kun på grund af hans store tjeneste, men der var profetier, der forudsagde, at når han døde ville det være et tegn der markerede en ny begyndelsen på den sidste høst. På grund af dette havde mange bedt for Billy Graham at han måtte blive holdt levende, så kirken kunne blive rede til hvad der snart skulle komme.

Billy Graham blev beskrevet ved sin begravelse som en type Moses. Moses satte Guds folk fri og førte dem over en stor ørken til grænsen for deres løfters land. Ligeledes satte Billy Graham millioner af mennesker fri fra synds trældom. Hans tid førte ikke kirken til vores løfters land, men det hjalp os med at føre os til slutningen af den lange ørkenvanfring. Derfor er den type ledelse, vi skal søge efter, fundet i Joshua. Selvom det måske ikke ser ud til, at en sådan ny generation lederskab endnu er til stede, er de her, og vi bør forvente, at de snart kommer frem. Dette vil blive uddybet i de kommende uger.

til uge 26
OP