Hjem
Tilbage

Bryde Cykluset - Johannes Åbenbaring

Uge 8, 2018
Rick Joyner

I Åbenbaringsbogen ser vi en cyklus, der er som Israels historie i Skriften. Efter at have taget deres land og glædede sig over Guds godhed og trofasthed, glemte den næste generation Ham. Et skred ind i korruption og frafald som resulterede i slaveri og lidelse. Til sidst ville dette få folket til at omvende sig, og Gud ville frelse dem fra deres trældom og genoprette dem. Derefter ville de hurtigt begynde deres glidetur ind i ondskab, trældom og fattigdom, indtil de omvendte sig igen.

Vi ser denne samme cyklus i kirkehistorien og kirken som helhed, herunder i næsten enhver kirkebevægelse. Vi kan endda se det hos de personlige kristne. Vi ville være bedre, hvis vi brød denne cyklus, og svaret på hvordan vi gør dette er i Åbenbaringsbogen, så vel som sået gennem hele Bibelen.

Når vi fortsætter med dette studie, bør dette være et af vores hovedmål: at forblive trofast og ikke bare elske Gud, men vokse i vor kærlighed til Ham og hinanden hele tiden uden at drive bort. At elske Gud er den højeste prioritet i vores liv, og det er noget, vi må beslutte for at gøre. Vi må også stå for Guds sandhed og imod de ting, der ødelægger mennesker. Vi gør dette ud af et oprigtigt ønske om at frelse. Som vi diskuterede i sidste uge, foretrækker Gud barmhjertighed over dommen, og det må vi også. Selv om der er en tid, hvor nåde ikke vil blive modtaget, og dommen er uundgåelig, er dette bedrøveligt for Herren, og det skal det også være for os.

Selvfølgelig må vi også huske på, at vi alle har syndet og har modtaget nåde og barmhjertighed. Imidlertid er der dog en skillelinjen. Vi anerkendte vores synd og vendte os fra den, og heldigvis modtog Han's nåde og barmhjertighed. Men de, der har forhærdet sig mod Herren og Han's barmhjertighed og nåde, har fordømt sig selv.

Åb. 16 beskriver de syv engle med de syv skåle af Guds endelige vrede udøst på jorden. Som vi læser i: v:1, "Så hørte jeg en høj stemme fra templet, der sagde til de syv engle: 'Gå hen og hæld Guds harmes syv skåle ud over jorden'" Åb. 16:1. Disse syv stemme ikke overens med de syv kirker, trompeter osv., men alle udfolder sig efter dyrets mærke.

I det foregående kapitel i Åbenbaringsbogen så vi: "templet, vidnesbyrdets telt, i himmelen blev åbnet" (se Åb. 15:5). Så denne befaling kommer fra Guds tempel, men hvad er forskellen mellem Han's tempel på jorden, kirken og Han's tempel i himlen? På grund af princippet om, at tingene frigivet i himlen også er frigivet på jorden og omvendt, antages det, at Guds tempel i himlen også er Han's kirke. Det er sammensat af Han's trofaste folk fra begyndelsen. Disse har fuldført deres forløb i dette liv, men de er stadig optaget af at være i forbøn for begivenhederne på jorden, som vi ser i denne åbenbaring.

Et primært formål med Herrens tempel er at være et "hus for bøn for alle nationer." I de sidste par årtier er sammenkomster til kontinuerlig bøn og forbøn vokset fra mindre end et dusin til over tyve tusind. Da denne vækst fortsætter, kan vi forvente, at denne "høje røst" fra templet vil stige.

til uge 9
OP